Twisto payments a.s.
Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky pro digitalizaci karet společnosti Twisto
(účinné ode dne 1.9.2020)
- Výklad pojmů
- „Platební aplikace“ znamená software poskytovaný společnostmi Apple a Google, který je nainstalovaný na daném Mobilním zařízení a který umožňuje
provádět platby Mobilním zařízením pomocí Tokenu.
- Software poskytovaný společností Google je označován jako „aplikace Google Pay“.
- Software poskytovaný společností Apple je označován jako „aplikace Apple Pay“.
- „Společnost“
- v případech týkajících se Apple Pay znamená „Apple“, tedy společnost Apple Inc., se sídlem 1 Apple Park Way, Cupertino, CA 95014.
- v případech týkajících se Google Pay znamená „Google“, tedy společnost Google Ireland Limited, se sídlem v Irsku Gordon House, Barrow Street, Dublin 4.
- „Služba“
- v případech týkajících se Apple znamená „Apple Pay”, tedy mobilní platební a digitální peněženka od společnosti Apple Inc., která umožňuje svým uživatelům provádět platby pomocí podporovaných zařízení, jejichž seznam je uveden na webových stránkách společnosti Apple.
- v případech týkajících se Google znamená „Google Pay“, tedy mobilní platební a digitální peněženka od společnosti Google LLC, která umožňuje svým uživatelům provádět platby pomocí podporovaných zařízení, jejichž seznam je uveden na webových stránkách společnosti Google a která je poskytována na základě smlouvy uzavřené se společností Twisto.
- „CVC /CVC2 kód“ - Card Verification Value/Code je bezpečnostní kód karty, který se nachází na její zadní straně.
- „Face ID” je systém biometrické autentizační technologie rozpoznávání obličeje vyvinutý společností Apple pro iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max.
- „Touch ID” je funkce rozpoznávání otisků prstů navržená a uvolněná společností Apple, která uživatelům umožňuje odemknout zařízení Apple, nakupovat v různých obchodech Apple Digital Store a ověřovat Apple Pay online nebo v aplikacích.
- „Funkce NFC“ nebo‑li „Near Field Communication” je technologií radiové bezdrátové komunikace mezi elektronickými zařízeními na velmi krátkou vzdálenost.
- „Token“ znamená zástupné číslo Twisto karty uložené v Mobilním zařízení Uživatele Twisto karty.
- „Transakce“ znamená transakci provedenou pomocí Tokenu.
- „Mobilní zařízení“ znamená multifunkční mobilní zařízení s přístupem k internetu a technologií NFC (např. telefon, tablet, hodinky).
- „Twisto karta” znamená platební kartu vydanou Twisto a poskytnutou Uživateli k použití za podmínek stanovených v VOP Twisto karty.
- „Podmínky“ znamenají tyto všeobecné obchodní podmínky týkající se používání Twisto karet v rámci Služeb.
- „VOP Twisto karty“ znamenají všeobecné obchodní podmínky týkající se používání Twisto karet mimo používání Služeb.
- „Uživatel“ znamená fyzická osoba s plnou právní způsobilostí, která uzavřela s Twisto smlouvu o platebních službách, na jejímž základě používá Twisto kartu.
- „Twisto“, „společnost Twisto“ znamená společnost Twisto payments a.s., IČO: 016 15 165, se sídlem na adrese Praha 8, Sokolovská 47/73, PSČ 186 00, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 19085. Kancelář Sokolovská 47/73 186 00 Praha 8. Email dotaz@twisto.cz. Telefon: +420 222 70 33 33.
- „Platební aplikace“ znamená software poskytovaný společnostmi Apple a Google, který je nainstalovaný na daném Mobilním zařízení a který umožňuje
provádět platby Mobilním zařízením pomocí Tokenu.
- Úvodní ustanovení
- Twisto umožňuje registrovat Twisto karty do Služby poskytované Společností, za podmínek stanovených v těchto Podmínkách.
- Tyto Podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran a stanovují závazné podmínky pro užívání Služeb. V případech těmito Podmínkami neupravenými se na tento vztah přiměřeně použijí dle své povahy ustanovení VOP Twisto karty, VOP Twisto účtu, případně Smlouvy o službě Twisto účet. V případě vzájemného rozporu těchto ustanovení mají tyto Podmínky přednost.
- Registrace Twisto karty
- Uživatel si stáhne a nainstaluje příslušnou Platební aplikaci do svého Mobilního zařízení.
- V případě služby Apple Pay je potřeba aby Uživatel:
- Byl vlastníkem Apple účtu
- byl uživatelem Apple Pay podporovaného zařízení
- měl zařízení chráněné přístupovým heslem nebo biometrickými prvky
- V případě služby Google Pay si Uživatel založí profil Google Pay, k čemuž potřebuje:
- mít v Mobilním zařízení aplikaci Google Pay (odstraněním této aplikace bude znemožněno provádět Transakce pomocí Tokenu),
- mít Mobilní zařízení s přístupem na internet, anténou NFC a operační systém Android 5.0 nebo novější,
- vlastnit účet Google,
- nastavit si zámek obrazovky Mobilního zařízení pomocí vybrané metody dostupné pro dané Mobilní zařízení.
- Uživatel přidá Twisto kartu do příslušné Platební aplikace (tj. vytvoří Token):
- V případě Apple Pay Uživatel v aplikaci Twisto odsouhlasí nabídku: „přidat do Walletu“ nebo případně po vyzvání vyfotografuje a prostřednictvím aplikace Wallet fotografii Twisto karty nahraje do Mobilního zařízení. Tento proces lze provést i prostřednictvím aplikace Wallet.
- V případě Google Pay se Uživatel přihlásí do aplikace Google Pay, následně prostřednictvím vyfotografování karty nebo ručního zadání údajů (číslo karty, datum platnosti, kód CVV2 / CVC2) přidá Twisto kartu do této aplikace, a nakonec ověří svoji totožnost pomocí vybrané metody (např. ověřovací SMS kód), čímž registraci potvrdí.
- Uživatel odsouhlasí obchodní podmínky Společnosti, čímž je uzavřena smlouva mezi Společností a Uživatelem.
- Uživatel se zavazuje poskytnout údaje v souladu se skutečností.
- Transakce
- K provedení Transakce musí Uživatel splnit následující předpoklady:
- mít funkční a odemknuté Mobilní zařízení,
- mít zapnutou NFC funkci,
- v případě, že Uživatel má v Platební aplikaci více než jeden Token, musí před provedením Transakce zvolit Token, se kterým ji hodlá provést, jinak bude Transakce provedena Tokenem nastaveným jako „výchozí karta“,
- v případě, že Uživatel má v Mobilním zařízení více než jednu aplikaci, musí před provedením Transakce nastavit požadovanou Platební aplikaci jako výchozí.
- Transakce je autorizována:
- V případě Apple Pay
- přiložením Mobilního zařízení k terminálu a ověřením prostřednictvím Face ID nebo Touch ID, nebo zadáním PINu pokud je k tomu vyzván.
- při nákupu v aplikacích nainstalovaných do Mobilního zařízení (in-app payment) a na webu potvrzením platby na zařízení Apple, ve kterém je přidán Token.
- V případě Google Pay:
- při nákupu na prodejně přiložením odemknutého Mobilního zařízení k terminálu.
- při nákupu v aplikacích nainstalovaných do Mobilního zařízení (in-app payment) a na webu přihlášením do aplikace Google Pay.
- V případě Apple Pay
- V případě Transakcí provedených na terminálech v zahraničí může být požadováno stvrzení Transakce podpisem.
- K provedení Transakce musí Uživatel splnit následující předpoklady:
- Poplatky
- Společnost Twisto neúčtuje žádné poplatky za používání Platební aplikace, včetně Transakcí provedených pomocí Tokenu.
- Třetí strany si mohou účtovat poplatky za Transakce provedené pomocí Tokenu.
- Odstranění Tokenu a jeho trvalá nebo dočasná blokace
- Uživatel může Token z Mobilního zařízení kdykoli odstranit. Zablokování Twisto karty však vyžaduje zvláštní pokyn v souladu s pravidly stanovenými v VOP Twisto karty.
- Odstranění Tokenu:
- se vztahuje pouze na Token v daném Mobilním zařízení.
- nemá vliv na stav Twisto karty spojené s tímto Tokenem.
- Oznámení Uživatele podle 7.1.2. má za následek odstranění Tokenu z Mobilního zařízení.
- Zablokování nebo odblokování Twisto karty automaticky zablokuje nebo odblokuje všechny Tokeny vytvořené pro tuto Twisto kartu.
- Společnost Twisto může:
- blokovat Token v následujících případech:
- ohrožení bezpečnosti Tokenu z legitimních důvodů,
- potvrzení, že Transakce byla provedena neoprávněnou osobou nebo neoprávněná osoba se pokoušela provést Transakci v důsledku zpřístupnění Mobilního zařízení Uživatelem,
- použití Tokenu Uživatelem nezákonným způsobem,
- podezření na neautorizované použití Tokenu nebo na úmyslné vedení k takovému neoprávněnému použití.
- odemknout Token v okamžiku pominutí důvodů pro blokaci.
- blokovat Token v následujících případech:
- Společnost Twisto informuje Uživatele o blokaci Tokenu.
- Podrobná pravidla pro omezení nebo blokování Twisto karty jsou stanovena v VOP Twisto karty.
- Povinnosti Uživatele
- Uživatel Twisto karty se zavazuje dodržovat následující bezpečnostní opatření:
- řádně zabezpečit Mobilní zařízení, na kterém je Token umístěn, proti ztrátě, krádeži nebo zničení; Uživatel by taky neměl na Mobilní zařízení instalovat nelegální a neznámé programy,
- neprodleně informovat zákaznickou podporu Twisto o ztrátě, odcizení, zneužití a neoprávněném přístupu k Mobilnímu zařízení, na kterém je Token umístěn; totéž platí i pro data nezbytná pro použití Platební aplikace,
- zabezpečit Mobilní zařízení silným heslem a toto nesdělovat jakýmkoliv třetím osobám,
- neumožnit, aby byly Transakce prováděny třetí osobou,
- neposkytovat třetí osobě Mobilní zařízení s Tokenem,
- pravidelně sledovat a kontrolovat Transakce prováděné prostřednictvím Služby za účelem ověření, zda odpovídají uskutečněným Transakcím; pokud Transakce neodpovídají uskutečněným Transakcím, Uživatel tento nesoulad neprodleně oznámí společnosti Twisto.
- Uživatel dále zavazuje nepoužívat Platební aplikaci na:
- Mobilním zařízení patřícím jiné osobě,
- Mobilním zařízení s odstraněnými systémovými omezeními z výroby (s neomezeným účtem správce, tzv. Rootování nebo Jailbreak).
- Nedodržení výše uvedených bezpečnostních pravidel může mít za následek, že Uživatel bude odpovědný v souladu s pravidly odpovědnosti stanovenými v právních předpisech o platebních službách.
- Uživatel Twisto karty se zavazuje dodržovat následující bezpečnostní opatření:
- Závěrečná ustanovení
- Společnost je oprávněna jednostranně změnit tyto Podmínky v celém jejich rozsahu. Zákazník musí být o takovéto změně informován prostřednictvím (i) internetových stránek společnosti Twisto a aplikace Twisto nebo (ii) prostřednictvím Kontaktní e-mailové adresy s předstihem alespoň 2 měsíců před účinností nového znění Podmínek. V případě, že Zákazník s novým zněním Podmínek nebude souhlasit, má právo v této lhůtě nové Podmínky výslovně odmítnout, a to písemně nebo e-mailem na adrese dotaz@twisto.cz. V takovém případě se smluvní vztah mezi Uživatelem a Twisto založený smlouvou o Twisto účtu řídí dříve účinnými Podmínkami a tento smluvní vztah je doručením nesouhlasu vypovězen s výpovědní lhůtou dva měsíce. Pokud Uživatel nové Podmínky neodmítne, platí, že s novou podobou Podmínek vyjádřil souhlas.
- Dvouměsíční oznamovací lhůta podle 8.1. se neuplatní, pokud se změna Podmínek týká:
- zavádění nových produktů nebo služeb do nabídky, kterou může Uživatel použít dobrovolně;
- rozšíření rozsahu nebo funkčnosti stávajících produktů nebo služeb, které může Uživatel použít na dobrovolném základě;
- ukončení nabízení produktů a služeb, které neovlivňují vzájemné závazky a práva společnosti Twisto a Uživatele;
- změny názvů nabízených produktů a služeb;
- změny názvů redakčních jednotek použitých v těchto předpisech;
- potřeba napravit nepřesnosti, chyby při psaní nebo výpočtu nebo jiné zjevné chyby, pokud to nezvyšuje rozsah odpovědnosti ani neomezuje rozsah práv Uživatele.
- Změna podle 8.2. bude oznámena poté, co byla provedena, bez zbytečného odkladu, prostřednictvím zprávy zveřejněné na webových stránkách www.twisto.cz.
- Twisto přestane poskytovat Twisto služby Uživateli na základě těchto Podmínek v případě:
- ukončení zvláštní smlouvy uzavřené mezi Uživatelem a Společností,
- ukončení smlouvy o platebních službách uzavřené mezi Uživatelem a společností Twisto, na základě, které Uživatel používá Twisto kartu, pro kterou vytvořil Token,
- nepřijetí navrhovaných změn těchto Podmínek Uživatelem,
- ukončení poskytování služeb Společnosti pro Twisto karty; o takovou skutečnosti Twisto informuje Uživatele;
- V případě, že Společnost ukončí poskytování Služby, Twisto zamezí registraci Twisto karet do Platební aplikace a provádění Transakcí pomocí Tokenu. Všechny již předem objednané Transakce budou prováděny v souladu s těmito Podmínkami; totéž platí i v případě, že Společnost přestane poskytovat Službu pouze Uživateli.
- Twisto není správcem osobních údajů poskytnutých Uživatelem Společnosti nebo získaných Společností samostatně během instalace Platební aplikace, registrace karty a při používání Platební aplikace. Uživatel dobrovolně poskytuje taková data Společnosti. Správcem těchto dat se stává okamžikem jejich přenosu tato Společnost.
- Jsou-li, nebo stanou-li se některá z ustanovení těchto Podmínek neplatnými nebo neúčinnými, taková neplatná ustanovení nahradí ustanovení, jejichž smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení.
Účinné ke dni 1.9.2020
Twisto payments a.s.