Všeobecné obchodní podmínky
Reklamační řád
Úvod
Vážení zákazníci,
Vaše spokojenost je naší prioritou. Proto jsme připravili tento reklamační řád, který Vám poskytuje jasné a srozumitelné informace o postupu při uplatňování stížností a reklamací.
Reklamační řád se vztahuje na všechny stížnosti a reklamace týkající se služeb poskytovaných společností Twisto payments a.s. (dále jen „Společnost Twisto“ nebo „Twisto“), a to bez ohledu na konkrétní produkt, který využíváte.
Kdy podat reklamaci nebo stížnost?
Reklamaci a stížnost lze podat tehdy, pokud se důvodně domníváte, že poskytnutí Služeb Twisto neproběhlo tak, jak je ujednáno v Obchodních podmínkách, Platebních podmínkách a související smluvní dokumentaci,
Stížnost můžete využít zejména v případě, že danou situaci již nelze napravit ve Váš prospěch, protože se již stala a není možné ji odčinit (např. když máte pocit, že jsme s Vámi nejednali slušně), zatímco reklamace znamená, že očekáváte, že danou situaci ještě můžeme napravit a uplatňujete tímto svá práva.
Reklamaci kvality služeb poskytovaných Společností Twisto je možné podat v souladu se zákonem č. 370/2017 Sb., o platebním styku, v platném znění.
Reklamaci či stížnost můžete uplatnit v případě, že se důvodně domníváte, že poskytnutí služeb Twisto nebylo v souladu s ujednáními uvedenými v Obchodních podmínkách, Platebních podmínkách nebo jiné související smluvní dokumentaci, popřípadě také tehdy, pokud se domníváte, že naše služby nesplnily zcela Vaše očekávání.
Rozdíl mezi reklamací a stížností
- Reklamace: Podáváte v případě, že očekáváte nápravu situace a uplatňujete svá práva, například při nesprávném zpracování platební transakce či jiném problému, který je možné napravit.
- Stížnost: Podáváte tehdy, když řešíte situaci, kterou již nelze napravit (např. když máte pocit, že jsme s Vámi nejednali slušně) a žádáte její přezkoumání či vyjádření ze strany Společnosti.
Doporučení před podáním reklamace nebo stížnosti
Před podáním reklamace nebo stížnosti doporučujeme ověřit správnou funkčnost poskytovaných služeb. To můžete provést:
- Kontrolou informací dostupných na internetových stránkách Twisto.
- Dotazem na zákaznické lince Twisto.
Způsob jakým lze reklamaci nebo stížnost podat
Reklamaci nebo stížnost můžete podat jedním z následujících způsobů:
-
E-mailem
- Na adresu: reklamace@twisto.cz
- Nebo na adresu: dotaz@twisto.cz
- Online
-
Telefonicky
- Zavolejte nám na linku: +420 222 70 33 33
-
Poštou
- Napište nám na adresu:
Twisto payments a.s.
Sokolovská 47/73
186 00 Praha
- Napište nám na adresu:
Co je potřeba pro vyřízení reklamace nebo stížnosti
Abychom mohli efektivně vyřídit Vaši reklamaci nebo stížnost, je nezbytné, abyste nám poskytli maximum informací.
Náležitosti reklamace nebo stížnosti
-
Identifikační údaje zákazníka
Abychom vás mohli jednoznačně identifikovat, uveďte prosím:- Jméno a příjmení,
- Datum narození (případně rodné číslo),
- E-mailovou adresu,
- Případně další kontaktní údaje, které nám umožní rychlejší komunikaci.
-
Popis reklamace nebo stížnosti
Pro co nejrychlejší a nejefektivnější vyřízení reklamace nebo stížnosti uveďte:- Čeho se reklamace nebo stížnost týká,
- Ke které službě nebo smlouvě se vztahuje,
- Důležitá data (např. datum události, zaúčtování transakce apod.),
- Čísla dokumentů, částky a další relevantní údaje,
- Přiložte všechny související dokumenty (např. stvrzenky, doklady o provedení platební transakce, výpisy platebních transakcí).
-
Reklamace platebních transakcí
Reklamace týkající se neautorizovaných nebo nesprávně provedených platebních transakcí je možné uplatnit pouze v případě, že byla transakce provedena prostřednictvím Twisto Karty, a to nejpozději do 4 měsíců od zaúčtování transakce. V takovém případě je nutné uvést poslední čtyři čísla Twisto Karty.
Proces řešení Vaší reklamace nebo stížnosti
Po obdržení reklamace nebo stížnosti budeme postupovat následujícím způsobem:
-
Vyhodnocení a další postup
- Reklamaci nebo stížnost pečlivě a bezúplatně vyhodnotíme,
- Přijmeme ji k řešení nebo ji zamítneme (s jasným odůvodněním),
- Informuje Vás o dalším postupu řešení a případných krocích, které bude potřeba z Vaší strany učinit pro úspěšné vyřízení.
-
Vaše stížnost nebo reklamaci vždy velmi rádi vyhodnotíme, nicméně vezměte prosím na vědomí, že mohou nastat situace, kdy vaši stížnost nebo reklamaci nebudeme moci přijmout:
- pokud je o téže věci již vedeno jiné řízení (např. soudní řízení, řízení před finančním arbitrem anebo jiné obdobné řízení)
- ve věci již bylo pravomocně rozhodnuto příslušnou autoritou
-
Doba vyřízení
Jakmile obdržíme všechny nezbytné informace, sdělíme Vám předpokládaný čas potřebný k vyřízení reklamace či stížnosti. -
Komunikace během řešení
Pro informování o průběhu řešení reklamace nebo stížnosti a zasílání případných požadavků na doplnění údajů využíváme e-mailovou adresu nebo jiný kontaktní údaj, který jste nám poskytli. -
Nahrávání hovorů
Pokud reklamaci nebo stížnost podáte prostřednictvím zákaznické linky, hovor bude nahráván. Tyto záznamy slouží výhradně k evidenci, vyřízení a archivaci Vašeho požadavku.
Lhůty k vyřízení reklamace nebo stížnosti
Pokud podáte reklamaci nebo stížnost jiným způsobem než telefonicky na zákaznické lince Společnosti Twisto, obdržíte od nás potvrzení o doručení reklamace nebo stížnosti nejpozději do 3 pracovních dnů od okamžiku doručení reklamace anebo stížnosti. V případě, že nám budou chybět nějaké informace potřebné pro vyřízení Vaší reklamace či stížnosti, můžeme Vás také požádat o doplnění či upřesnění reklamace či stížnosti a teprve poté Vám potvrdíme přijetí reklamace či stížnosti a sdělíme Vám, kolik času nám vyřízení Vaší reklamace či stížnosti zabere.
Naším cílem je vyřídit každou reklamaci nebo stížnost co nejrychleji a bez zbytečného odkladu. Standardní lhůta pro vyřízení je 15 pracovních dnů od doručení Vaší reklamace či stížnosti.
Do této lhůty se nezapočítává doba čekání na doplnění údajů z Vaší strany. Pokud je reklamace či stížnost složitější a její vyřízení vyžaduje více času, informujeme Vás o důvodech zpoždění. V takovém případě Vám odpovíme nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne obdržení kompletní reklamace či stížnosti.
Komunikace během vyřizování reklamace nebo stížnosti
V průběhu řešení Vás můžeme kontaktovat telefonicky nebo e‑mailem s žádostí o doplnění chybějících informací. Pro informování o stavu reklamace či stížnosti a zasílání souvisejících požadavků využíváme Vámi poskytnuté kontaktní údaje, zejména e-mailovou adresu.